Speerpunten

Speerpunten zijn het toewerken naar andere vormen van stages, de ontwikkeling van leerafdelingen en implementatie van simulatieonderwijs. Buiten deze inhoudelijke ontwikkeling dragen deze alternatieve vormen van onderwijs bij aan de instroom van studenten. 

 

Behaalde resultaten/impact

  • De organisatiestructuur staat met een stuurgroep, expertgroep leerafdelingen en expert- en wetenschappelijke groep simulatieleren die op verschillende momenten apart en gezamenlijk bijeenkomen. 
  • De conceptvoorstellen voor de actielijnen leerafdelingen en simulatieleren zijn ontwikkeld door de expertgroepen.
  •  Er is een online omgeving ontwikkeld waarin de verschillende groepen samenwerken. 

 

De meerwaarde van deze regionale samenwerking

  • EfficiĆ«nte benutting van (financiĆ«le) middelen en arbeidsuren van alle betrokken partijen. 
  • Mogelijkheid tot schaalvergroting. 
  • Vanuit regionaal consortium meer kans op toekenning van regionale en landelijke subsidies. 
  • Een project waarin experts participeren van zowel het initieel verpleegkundig onderwijs als specialistisch, is een eerste stap naar Anders opleiden.

     

 Voor wie 

 Studenten van het mbo, hbo en MO (medisch ondersteunende beroepen). 

 

Met wie 

ROC van Amsterdam, Hogeschool Inholland, Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC-Amstel Academie, ziekenhuizen, VVTen GGZ-instellingen.