Rol Sigra

Sigra is verantwoordelijk voor het regiobeheer van CareXS Meddy die namens meer dan 115 afnemers (meer dan twintig verpleeghuizen, verzorgingshuizen en thuiszorgorganisaties en ruim honderd apotheken) inkoopt en exploiteert.

Ondersteuning

In het klant- en ondersteuningsportaal van CareXS Meddy vind je praktische informatie en ondersteuning bij het gebruik van CareXS Meddy. Bij storingen neem je contact op met de Servicedesk: +31 (0)20- 8208 555. Voor vragen over de facturering van je abonnement of bij praktijkovername, neem je contact op met abonnementenadministratie: +31 (0)20-512 8850.
 

Meedoen

Interesse in CareXS Meddy? Vraag vrijblijvend een offerte aan via onderstaand formulier of neem contact op met Servicemanagement via servicemanagement@sigra.nl of +31 (0)20 512 8850.

 

Contactgegevens contactpersoon CareXS Meddy

Bij de verwerking van persoonsgegevens houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt, dit vind je terug in onze privacyverklaring

Ik heb kennisgenomen van de privacyverklaring en ga akkoord met de verwerking van mijn persoonsgegevens. 

eTRS CareXS Meddy in de praktijk

 

Interview met apotheker over werken met CareXS Meddy eTRS

Apotheek Caleidoscoop aan het Osdorpplein stapte over op elektronische toedienregistratie. De overgang van papieren toedienlijsten naar een elektronisch systeem bevalt apotheker Sai-Hong Lam uitstekend.

"Het elektronische toedienregistratiesysteem vervangt de papieren toedienlijsten die wij en de thuiszorg en andere instellingen tot dusver gebruikten. Voorheen printten wij een keer per week deze lijsten in de apotheek. Vervolgens werden ze naar de cliënten thuis of naar de instellingen gebracht, zodat de (wijk)verpleegkundigen ermee konden werken." 

Met één druk op de knop is thuiszorg geïnformeerd                                                   

Een bewerkelijk proces dat relatief veel tijd in beslag nam. In de tussentijd kon de situatie natuurlijk alweer gewijzigd zijn. "Mutaties van de huisarts of behandelend arts voeren wij nu gelijk in het computersysteem in." Met één druk op de knop is de thuiszorg geïnformeerd over gewijzigde medicatie. En ook de wijkverpleegkundige, die nu met een iPad of laptop op pad is. 

"Een grote stap voorwaarts", vindt Sai-Hong Lam. "De kortere verwerkingstijd leidt tot meer actuele informatie, meer eenduidigheid (want er wordt niet meer met verschillende lijsten gewerkt) en dus tot grotere nauwkeurigheid bij het toedienen van medicijnen. Het verkleint de kans op fouten en leidt tot grotere medicatieveiligheid. Nu steeds meer patiënten thuis worden verzorgd, de complexiteit van die zorg toeneemt, en mensen thuis meer verschillende medicamenten krijgen toegediend, is dit van groot belang. Vooral voor de kwetsbare patiënten die zelf niet of niet voldoende in staat zijn om overzicht te houden in hun medicatie." De huidige pilot richt zich op deze categorie patiënten. 

Berichten uitwisselen

Hoe bevalt het werken met eTRS? Lam: "Het systeem is heel simpel. Voor de apotheek is het net zo makkelijk als voorheen. Het bespaart ons bovendien flink veel tijd, omdat we de toedienlijsten niet meer hoeven te printen en te bezorgen. Daarnaast is communicatie tussen thuiszorg en apotheek nu makkelijk doordat het systeem de mogelijkheid biedt om berichten uit te wisselen."

"Ik merk al dat eTRS steeds meer wordt gebruikt. Dat is fijn. We willen natuurlijk toe naar een situatie waarin alle apothekers en thuiszorginstellingen in Amsterdam en omstreken met eTRS werken." Hong Lam voegt eraan toe, dat eTRS wat hem betreft in de toekomst voor alle patiënten kan worden gebruikt: ‘Ook voor de patiënten die zelf graag de regie houden over hun medicatiegebruik kan dit systeem behulpzaam zijn."

Heeft u vragen aan Sai-Hong Lam over werken met CareXS Meddy eTRS? Stuur een e-mail naar apocaleidoscoop@ezorg.nl