Op maandag 2 december van 15.00 tot 17.00 uur is de informatiebijeenkomst ‘Stand van zaken van Buurtteams Amsterdam en inkoop aanvullende ondersteuning Wmo’, georganiseerd door Cliëntenbelang Amsterdam, SOMOSA, gemeente Amsterdam en SIGRA.
Vanaf 1 januari 2021 komen er buurtteams. Vanaf dan kunnen Amsterdammers met hun vragen op het gebied van zorg, opvoeding, activering en ondersteuning terecht bij een herkenbaar buurtteam in de buurt. Vandaaruit worden ze verder geholpen en ondersteund, passend bij hun situatie. Zo licht als kan, zo zwaar als nodig. Inmiddels ligt er een hoofdlijnenbesluit. En er zijn in de afgelopen tijd flinke stappen genomen in de uitwerking van hoe de buurtteams eruit moeten komen te zien.
Doel bijeenkomst
Tijdens de informatiebijeenkomst nemen wij u mee in hoe de buurtteams er vanaf 2021 uitzien en hoe de aanvullende ondersteuning wordt ingericht. Wat is de stand van zaken op dit moment? Wat is de oogst van de werksessies met de verschillende belanghebbenden? Welke aandachtspunten zijn er nog? Wat wordt hierin al door wie opgepakt? Hierover gaan we graag met u in gesprek.
Voor wie?
De bijeenkomst is een vervolg op de bijeenkomst van SOMOSA en SIGRA die voor de zomer plaatsvond. Deze is vooral bedoeld voor leidinggevenden en beleidsadviseurs van organisaties die tot nu toe niet direct betrokken waren, maar die wel geïnteresseerd zijn in de ontwikkeling van Buurtteams Amsterdam. Maandag 2 december van 15 - 17 uur. Locatie volgt.
Programma
- 14.45 - 15.00 Inloop
- 15.00 - 15.15 Welkomstwoord en korte toelichting hoofdlijnenbesluit
- 15.15 - 15.45 De oogst van de co-creatie Buurtteams Amsterdam & hoe we hiermee verder gaan
- 15.45 - 16.15 Toelichting inkoop Aanvullende ondersteuning Wmo
- 16.15 - 16.30 Proces komende periode
- 16.30 - 17.00 Met elkaar in gesprek
Aanmelden
U kunt zich voor woensdag 20 november aanmelden via deze link. Er kunnen maximaal twee mensen per organisatie deelnemen.
Meer informatie
voor actuele informatie m.b.t. de buurtteams: www.amsterdam.nl/buurtteams